حضور شرکت ها در نمایشگاه ها موجب می شود که بیشتر دیده شوند و مخاطبان بیشتری را با برند خود آشنا سازند. اما بهتر است بدانیم که هر حضوری در نمایشگاه موجب موفقیت نمی شود و شرکت ها بایستی با برنامه ریزی دقیق و با بهترین شکل ممکن در این نمایشگاه ها حضور پیدا کنند تا به هدف خود از شرکت در نمایشگاه ها برسند.
در تجارت امروز تبلیغات حرف اول را میزند و در عصر امروز هر چقدر هم محصول با کیفیت و مرغوب و کارآمد در اختیار داشته باشیم، برای فروش بیشتر در بازارها بایستی از تکنیک های موثر در فروش محصولات استفاده کنیم. یکی از این تکنیک ها می تواند غرفه سازی برتر در نمایشگاه ها از جمله ساختن غرفه نمایشگاهی دو طبقه باشد.

داشتن تبلیغات هوشمندانه و به نمایش گذاشتن خدمات و محصولات برای بیان کردن تمایزات و تفاوت ها، روشی بسیار موثر و مهم در پیشرفت و توسعه ی کسب و کار و ماندن در دنیای رقابت است بنابراین نکته ای که باید در این مورد دانست این است که تبلیغات همیشه موجب برجسته شدن برند شما نمی شود؛ تبلیغات زمانی موجب رسیدن به اهداف شرکت ها می شود که در جایی درست و مکانی صحیح صورت بگیرد و این مکان می تواند نمایشگاه و غرفه های دو طبقه درآن باشد.
شرکت ها بایستی با غرفه سازی خوب و جذاب در نمایشگاه های مربوط به حیطه ی کاری خود شرکت کنند. نمایشگاه ها مکان های بالقوه ای هستند که برای نمایش و عرضه مستقیم کالا ها و خدمات مناسب می باشند و می توان این مکان را به عنوان مکانی مناسب برای تبلیغات زنده دانست و به همین خاطر غرفه سازی نمایشگاهی می تواند فرصتی مناسب برای مطرح شدن در بین رقبای موجود در محیط بزرگ نمایشگاهی باشد.
غرفه نمایشگاهی دو طبقه می تواند امکانات و مزایای بسیاری برای شرکت ها و کارآفرین های حرفه ای در طول برگزاری نمایشگاه به همراه داشته باشد و ضمن اینکه زمینه معرفی بهینه حداکثر محصولات آنها را فراهم می سازد شرایط بسیار مساعدی را نیز برای تبادل اطلاعات بین مدیران و کارشناسان از یک طرف و مشتریان از طرف دیگر در این مدت ایجاد می کند.
در واقع در این نوع غرفه نمایشگاهی به همان میزان که فضای فیزیکی آن دو برابر می شود، ظرفیت حضورافراد مرتبط با آن نیز قابل افزایش است و می توان گفت که در این نوع غرفه، غرفه‌های مختلف در قالب یک غرفه ساماندهی می شود و ساختار غرفه دوطبقه یک راه ‌حل طبیعی است تا فضایی در پایین سازه برای اتاق های جلسه درون غرفه داشته باشیم.

برگزاری جلسات مهم مشتریان درغرفه دوطبقه

درغرفه دو طبقه بسیاری از نمایندگان فروش، مدیران پروژه و رهبران شرکت ها می‌توانند جلسات مهم مشتریان را در طول برگزاری نمایشگاه برگزار کنند بدون اینکه نیازی به رفتن به مرکز همایش های نمایشگاه باشد و همچنین شما از رفتن به مناطق بسیار شلوغ نمایشگاه برای سرو ناهار راحت می شوید.
همچنین این نوع غرفه به ما اجازه می‌دهد تا کارهای کمی خصوصی‌تر(VIP) انجام دهیم، یعنی می توانیم با همه مشتریان VIP خود صحبت ‌کنیم و به آنها اطلاعاتی مربوط به آینده شرکت بدهیم و زمینه را برای گفتگوهای بیشتر و ملاقات های عمیق تر بین مدیران با یکدیگر و مدیران با مشتریان فراهم کنیم.
مطمئناً برای ساختن غرفه نمایشگاهی دوطبقه به بودجه بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد و هر زمان که در حال ساختن سازه ای با این اندازه و این ظرفیت هستید بدیهی است که هزینه های شما نیز افزایش خواهد یافت.
با این حال، از آنجایی که شما درحال انجام تجربه VIP خود هستید، بازگشت سرمایه مطمئناً از هزینه انجام آن بیشتر خواهد بود. بنابراین، ضروری است حتی اگر اعداد و ارقام در ابتدا کمی ترسناک به نظر می‌رسند، فقط چیزهایی را که می‌توانید به دست آورید را در نظر داشته باشید.
بدیهی است که هر غرفه مشتریان نخبه خود را در نمایشگاه دارد، اما برگزاری جلسات با این مشتریان که زمینه آن در غرفه های دوطبقه به خوبی فراهم می شود بسیار مفید خواهد بود.
لازم است چالش‌ها یا موارد دیگری که باید در نمایشگاه در نظر گرفته شوند، همه چیز باید از طریق مهندسی و طراحی بگذرد، بنابراین شما باید از مدیریت نمایشگاه تأییدیه بگیرید تا مطمئن شوید همه چیز مطابق با مشخصات است.
شما باید محدودیت وزن و حداکثر ظرفیت را برای غرفه در نظر بگیرید. گرچه همه چیز احتمالا هنگام تدارکات کمی یا بیشتر از استاندارد
کسانی که از غرفه دوطبقه در نمایشگاه ها استفاده کرده اند می گویند همه بازدیدکنندگان واقعاً آن را دوست دارند و این ایده توانسته واقعاً آن حضوری را که آنها به دنبال دستیابی به آن بودند فراهم بسازد. به گفته آنها شرکت‌کنندگان واقعاً به نوعی علاقه‌مند به شلوغی و غوغایی غرفه می شوند.

غرفه موثر، پرسود و مناسب

چگونه می توان تضمین کرد که شرکت در نمایشگاه از طریق برپا کردن غرفه دوطبقه با اهداف بازاریابی ما مطابقت دارد؟ چگونه اطمینان پیدا کنیم که این غرفه موثر، پرسود و مناسب برای نیازهای نمایشگاه تجاری ما است؟
آماده شدن با راهنمای برند، آرم‌ها و دیگر گرافیک‌های مهم به تیم طراحی شما کمک می‌کند تا نمایشگاهی را تنظیم و ایجاد کند که بی‌تردید متعلق به شما باشد. به طور مشابه، ارائه دستورالعمل‌های برندینگ و مواد برندتان به جلوگیری از هرگونه شگفتی ناخواسته مربوط به رنگ‌ها، فونت‌ها و گرافیک کمک می‌کند.
مطمئن شوید که تیم طراحی شما می داند که آیا قصد دارید از غرفه دو طبقه خود برای رویدادهای دیگر استفاده کنید یا خیر. یک تیم طراحی عالی می تواند غرفه ای ایجاد کند که بتواند از نظر اندازه و شکل انعطاف پذیر باشد تا متناسب با هر فضای نمایشگاهی باشد. دانستن اینکه آیا قصد دارید چندین بار از غرفه خود استفاده مجدد کنید نیز بر انتخاب مواد تأثیر می گذارد.
داشتن بودجه مشخص برای غرفه دوطبقه ضروری است، بهترین گزینه بعدی یک محدوده بودجه قابل اجرا است، هیچ غرفه ‌داری نمی‌خواهد غرفه‌ای زیبا خارج از بودجه‌اش ارائه شود یا غرفه‌ای که با بودجه کمتری طراحی شده است، داشته باشد.
این اطلاعات به طراح در انتخاب متریال و طراحی با بودجه خاص کمک می کند و همچنین به تیم طراحی شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کند که بودجه شما تا حد امکان به طور موثر بر اساس نیازهای خاص شما استفاده می شود.
به کارهایی که در غرفه خود انجام خواهید داد فکر کنید. آیا محصول شما نیاز به نمونه هایی برای نمایش یا تحویل دارد؟ آیا کارکنان شما تظاهرات یا ارائه های پیچیده ای را انجام خواهند داد؟
تجربیات قبلی شما در نمایشگاه به عنوان راهنمای عالی برای تیم طراحی جدید شما عمل می کند. به این فکر کنید که از غرفه قبلی خود چه چیزی را حفظ می کنید و چه چیزی را تغییر می دهید. در صورت وجود، به گزارش‌های قبلی نمایشگاه تجاری مراجعه کنید.
شاید بخواهید در آینده راه اندازی آسان تری داشته باشید. شاید متوجه شده باشید که مواد غرفه گذشته نسیمی برای تمیز کردن هستند و دوست دارید از همان مواد استفاده کنید. شاید حمل و نقل یک دردسر بود و شما چیزی با دردسر کمتر می خواهید همه این جزئیات کوچک می تواند به تیم شما کمک کند تا غرفه ای را درست کند که برای نیازهای شما مناسب است.
برخی از نمایش‌ها محدودیت‌های غیرمعمولی برای جنبه‌هایی مانند ارتفاع غرفه، علامت‌گذاری یا عقب‌نشینی از راهرو دارند. ارائه این اطلاعات یا تهیه فهرستی از نمایشگاه های تجاری که ممکن است به آنها علاقه مند باشید بسیار مفید است تا نمایشگاه شما بتواند آن را بررسی کند.
محصولات شما باید ستاره نمایش باشند. تیم طراحی شما می تواند به آنها کمک کند تا با استفاده از ویترین، کانتر، قفسه، قلاب، پایه و غیره در مرکز توجه قرار گیرند؛ تا جایی که می توانید اطلاعات بیشتری درباره محصولات خود و تعداد مورد نظر برای نمایش ارائه دهید.

نحوه طراحی غرفه

انتخاب مواد و اندازه و شکل جنبه های مختلف غرفه شما را راهنمایی می کند اگر مطمئن نیستید، تجهزات نمایشگاهی شما می تواند توضیح دهد که حمل و نقل چگونه ممکن است برای انواع مختلف غرفه نگاه کند، سپس می توانید گزینه ای را که برای شما مناسب است انتخاب کنید.
در نمایشگاه برای تعیین نحوه طراحی غرفه به این اطلاعات نیاز دارد؛ راه‌حل‌های مؤثری برای هر یک از گزینه‌ها وجود دارد و کار نمایشگاهی را برای اجاره غرفه رزرو و هماهنگ می‌کند این یک چیزی است که باید کمترنگران آن باشید!
حتی اگر این “تصاویر الهام بخش” مربوط به نمایشگاه تجاری نباشد باز هم بسیار مفید هستند. به عنوان مثال، عناصر معماری، پرداخت ها، رنگ ها، عناصر طبیعی، محیط های خرده فروشی و غیره همگی می توانند به تیم طراحی شما کمک کنند تا زیبایی شناسی مورد نظر شما را بهتر درک کنند.
به طور معمول، طرح‌های گزینه‌های نمایشگاه ظرف چند روز کاری آماده مشاهده هستند. با این حال، هر پروژه و هر مشتری به طور کلی یک جدول زمانی منحصر به فرد دارد. با تیم طراحی خود شفاف باشید تا بتوانند به جدول زمانی متناسب با نیازهای شما پایبند باشند.
دانستن این موضوع از همان ابتدا بسیار مهم است، زیرا به نمایشگاه شما کمک می کند تا یک جدول زمانی برای طراحی و ساخت نمایشگاه شما تنظیم کند. توجه به این نکته ضروری است که جدول زمانی می تواند مفاهیم مختلفی در رابطه با طراحی غرفه شما داشته باشد. برای مثال، طراح شما مواد بسیار متفاوتی را برای استفاده در یک بازه زمانی ۳ هفته ای نسبت به یک بازه زمانی ۳ ماهه انتخاب می کند.
دوست دارید بازدیدکنندگان غرفه شما در مورد شرکت شما چه احساسی داشته باشند؟ روشی که شرکت خود را توصیف می‌کنید به طراح کمک می‌کند تا بینش بیشتری را برای ایجاد فضایی شخصی‌شده و تجربی ایجاد کند که احساساتی را که شما مشخص کرده‌اید ایجاد کند. از “مجمل” تا “بد” توصیف های جالبی شنیده ایم.