شما نمی توانید تاثیر رنگ ها را دست کم بگیرید. مطالعات نشان داده است که رنگ مهمترین نشانه بصری برای تأثیرگذاری بر خریداران است. رنگ نقش بسیار زیادی در تعیین حال و هوا و موضوع هر غرفه سازی نمایشگاهی دارد. ترکیب رنگ نادرست در هر طرحی حال و هوای بیننده را می شکند. ترکیب مناسب رنگ ها برای شناخته شدن برند شما بسیار مهم است. استفاده صحیح از رنگ در فضای برندینگ می تواند توجه را به نکات مهم بصری جلب کند. رنگ ها، طرح غرفه نمایشگاهی شما را منتقل می کند و آن را فوراً قابل تشخیص می کند.
داشتن درک اولیه از نحوه عملکرد رنگ به شما کمک می کند تا بفهمید کدام رنگ عملکرد بهتری را دارد. شما می توانید این دانش را هنگام برنامه ریزی کمپین های بازاریابی آینده خود به کار ببرید.

از رنگ مشکی برای تاثیرگذاری استفاده کنید

مشکی اغلب به عنوان یک رنگ پیچیده در نظر گرفته می شود. برندها اغلب از رنگ مشکی استفاده می کنند تا محصولات خود را متمایز و جذاب نشان دهند. با اکثر رنگ ها به خصوص سفید کار می کند. اگر می خواهید گرافیک غرفه نمایشگاهی شما اقتدار و موقعیت را به شما منتقل کند، ترکیب رنگ مشکی به شما در رسیدن به آن کمک می کند.

از رنگ نارنجی برای ایجاد انرژی استفاده کنید  

نارنجی به معنای اشتیاق، سرگرمی و انرژی است. اغلب می بینید که برندهای مخصوص کودکان و نوجوانان رنگ نارنجی را تا حدی در برند خود گنجانده اند. شما می توانید همین کار را برای القای نشاط در شرکت کنندگان خود انجام دهید. حتی می توانید با استفاده از لباس طرح رنگ نارنجی، کارمندان خود را دوستانه تر و قابل دسترس تر نشان دهید.

از قرمز برای شادابی استفاده کنید 

تأثیری که رنگ قرمز بر روان دارد به خوبی مستند شده است. قرمز حواس را تحریک می کند. این ساده‌ترین رنگ برای تشخیص است، از این رو چراغ‌های راهنمایی و علائم توقف در سراسر جهان از آنها استفاده می‌کنند. از رنگ قرمز برای بنر آویزان خود استفاده کنید تا غرفه شما برای شرکت کنندگان در سراسر نمایشگاه تجاری قابل مشاهده باشد.

فراتر از رنگ های اصلی نگاه کنید

این سناریو را در نظر بگیرید، شما می خواهید از رنگ استفاده کنید تا طراحی غرفه نمایشگاهی خود را هیجان انگیزتر نشان دهید. اما طرح رنگ برند شما فضای کافی برای اضافه کردن رنگ بیشتر برای شما باقی نمی گذارد.

چگونه در اطراف آن کار می کنید؟

چگونه مطمئن می شوید که از انتخاب رنگ باقیمانده خود بیشترین بهره را می برید؟

ساده است، شما رنگ هایی را انتخاب می کنید که مشابه رنگ های برند اصلی شما هستند. رنگ های مشابه رنگ هایی هستند که به خوبی با هم جفت می شوند. یک مثال خوب غروب خورشیدی است که هر روز می بینید، که ترکیبی از زرد و نارنجی برای ایجاد ظاهری غنی و هماهنگ است. یافتن رنگ های مشابهی که با رنگ مورد نظر شما مطابقت دارند، آسان است، چندین ترکیب رنگ وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید تا شما را راهنمایی کنند. می توانید از ترکیب رنگ ساده RBG یا CMYK برای کمک به شما استفاده کنید.

جذابیت زیبایی شناختی خود را افزایش دهید

کار زیادی نمی توانید با رنگ لوگوی برند خود انجام دهید. اما می‌توانید با رنگ‌های دیگر برای گرافیک غرفه نمایشگاهی خود در اطراف لوگوی خود بازی کنید. اگر لوگوی شما سبز است، رنگ های اطراف مانند قرمز یا زرد به بیرون آمدن آن کمک می کند و در پس زمینه سه بعدی به نظر می رسد. استفاده از رنگ های مکمل را به دیوارهای غرفه نمایشگاهی خود محدود نکنید . شما می توانید از آن رنگ ها برای لوازم جانبی غرفه، تجهیزات و حتی یونیفرم کارکنان غرفه خود استفاده کنید. با احتیاط، باید از استفاده از چندین رنگ خودداری کنید، بهترین کار این است که رنگ‌های برند اصلی خود را با رنگ‌های مختلف از یک رنگ مکمل ترکیب کنید.

سایر مواردی که باید برای غرفه های نمایشگاهی در نظر گرفت

فراتر از دیوارها، بنرها و گرافیک غرفه های نمایشگاهی، باید کفپوش، پیشخوان، لباس های فرم و اقلام هدیه را نیز در نظر بگیرید. همانطور که به اختصار اشاره کردیم، یونیفرم های هماهنگ رنگ متناسب با رنگ های طراحی غرفه نمایشگاهی شما می توانند شما را به شکلی جذاب و خاطره انگیز متمایز کنند. مزیت دیگر این است که کارکنان شما می توانند برای شرکت کنندگان در هنگام تبلیغ نام تجاری شما قابل شناسایی باشند. کفپوش غرفه شما جنبه دیگری است که می توانید با رنگ آن را تقویت کنید. به عنوان مثال، زمانی که ما یک غرفه برای Ridecell طراحی کردیم ، خلاصه ما این بود که طراحی غرفه نمایشگاهی آنها باید تازه به نظر برسد و آرامش بخش باشد. بنابراین ما از فرش‌های سبز رنگ استفاده کردیم که با کف‌پوش سفید ترتیب داده شده بودند تا این احساس را در شرکت‌کنندگان ایجاد کنیم.

همه را با هم جمع کردن

تئوری رنگ به خودی خود موضوع گسترده ای است، اما ما به چند روش مفید برای استفاده از رنگ در غرفه های نمایشگاهی اشاره کرده ایم. موضوعات بسیار بیشتری وجود دارد که در پست های بعدی بررسی می شود. اما ما امیدواریم که نکاتی که به آن پرداختیم، درک شما را در مورد اینکه چگونه رنگ می‌تواند تفاوت بزرگی در درک غرفه‌های نمایشگاهی ایجاد کند، ایجاد کرده باشد.