نمایشگاه تجاری

نمایشگاه تجاری چیست؟

نمایشگاه های تجاری در درجه اول بر معاملات تجاری بین غرفه داران و شرکت ها یا مصرف کنندگان تمرکز دارند و فعالیت اصلی شرکت کنندگان بازدید از نمایشگاه ها در طبقات نمایشگاه است. نمایشگاه های تجاری شامل رویدادهایی برای: الف) نمایش، تبلیغات و/یا فروش محصولات است. ب) نمایش خدمات یا کالاها.

از سوی دیگر، نمایشگاه های فرهنگی عمدتاً هنرهای فرهنگی غیرتجاری را به نمایش می گذارند که برای فروش نیستند، مانند نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه عکاسی، نمایشگاه موضوعی و غیره.

غرفه سازی در مراکز تجاری

علاوه بر برگزاری نمایشگاه در مراکز نمایشگاهی بزرگ، هر ساله نمایشگاه های مختلفی در مراکز تجاری کوچکتر نیز برگزار میشود و غرفه داران زیادی برای طراحی و ساخت غرفه اعلام آمادگی میکنند.

شرکت معماریک سال های زیادی است که در این مراکز اقدام به غرفه سازی میکند و همچنین دارای گرید A نمایشگاهی است. برخی از مراکز تجاری که ما در آن فعالیت داریم:

1- غرفه سازی در پالادیوم

2- غرفه سازی در کوروش

3- غرفه سازی در تیراژه

4- غرفه سازی در میلاد نور

5- غرفه سازی در نیایش مال

6- غرفه سازی در ایران مال

7- غرفه سازی در اوپال

8- غرفه سازی در باشگاه انقلاب

انواع مختلف نمایشگاه های تجاری چیست؟

  • نمایشگاه های صنعت فناوری
  • نمایشگاه های صنعت تولید
  • نمایشگاه های تجاری صنعت مراقبت های بهداشتی
  • نمایشگاه های تجاری رستوران و صنایع غذایی
  • نمایشگاه های تجاری صنعت هنر و صنایع دستی
 
 

تفاوت نمایشگاه های تجاری و غیر تجاری

نمایشگاه رویدادی است برای نمایش دسته جمعی هنر، محصول یا مهارت های مختلف. هم افراد و هم مشاغل در این رویداد برای رسیدن به اهداف خاص شرکت می کنند. انواع مختلفی از نمایشگاه ها به طور ویژه برای پاسخگویی به نیازهای شرکت کنندگان برگزار می شود.

نمایشگاه های تجاری و غیر تجاری وجود دارد: نمایشگاه های تجاری برای جذب خریداران و فروش اقلام نمایش داده شده در نظر گرفته شده است در حالی که نمایشگاه های غیرتجاری صرفاً برای قدردانی از استعدادها و مهارت ها ترتیب داده می شوند. نمایشگاه ها را می توان بیشتر به موزه ها، نمایشگاه های هنری، نمایشگاه های تجاری و نمایشگاه های مصرف کننده دسته بندی کرد.

موزه ها به حفاظت از اشیای ارزشمند علمی، هنری، فرهنگی و تاریخی اختصاص دارند. برای مشاهده عموم باز است که هدف آن ارائه دانش قابل توجهی به بازدیدکنندگان است. این نمایشگاه یک نوع غیرتجاری است زیرا هدف آن محافظت از مجموعه آن از گم شدن و آسیب دیدن و ماندگاری آنها برای سالها است.

نمایشگاه های هنری می تواند شامل نقاشی، مجسمه، طراحی و عکس باشد. آنها می توانند تجاری و غیر تجاری باشند. گالری هنری غیرتجاری آثار هنری هنرمندان مشهور را به نمایش می گذارد و در دسترس عموم است. از سوی دیگر، نمایشگاه‌های هنری تجاری برای به نمایش گذاشتن آثار هنری هنرمندان مبتکر برگزار می‌شود. هدف آنها بررسی آثارشان توسط علاقه مندان به هنر است. آنها می توانند پس از جلب توجه و شناخت قطعات خود را به فروش برسانند.

نمایشگاه های تجاری رویدادهایی بین سازمان ها و کسب و کار هستند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که به شرکت کنندگان اجازه دهند محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند و ببینند که آیا می تواند علاقه شرکت دیگری را جلب کند یا خیر. آنها یک نمایشگاه تجاری هستند اما فقط کسانی که دعوت شده اند می توانند شرکت کنند.

نمایشگاه ها هم برای خریداران و هم برای فروشندگان سودمند است. فروشندگان می توانند با شرکت در این رویدادها درآمد کسب کنند، در حالی که خریداران می توانند گزینه ای برای متمایز کردن مارک ها و خدمات مختلف و یافتن محصولی که به بهترین وجه برای آنها مناسب است را در یک مکان داشته باشند.